Używanie niskiej jakości oleju silnikowego lub przedłużanie okresów między wymianami oleju może przyśpieszać eksploatacje łożysk turbosprężarki. Zanieczyszczony olej, dostając się do wnętrza turbosprężarki może powodować powstawanie rys na łożyskach, co może skutkować skróceniem ich żywotności.
Zanieczyszczenia tych układów mogą być spowodowane niewłaściwym montażem turbosprężarki lub ich niewłaściwym funkcjonowaniem co bezpośrednio przekłada się na pracę i żywotność turbosprężarki. Zanieczyszczenia takie jak piasek czy odłamki rdzy powodują ogromne ryzyko uszkodzenia turbosprężarki, gdy wejdą w kontakt z pracującymi łopatkami wirnika.
Turbina jest smarowana olejem więc jest on niezbędny do jej prawidłowego funkcjonowania. Powtarzające się przerwy w smarowaniu mogą doprowadzić do zapiekania się łożysk i unieruchomieniem turbosprężarki. Podobną przyczyną jest zbyt słabe ciśnienie w systemie smarowania, co prowadzi do tych samych skutków co przerwy w smarowaniu turbosprężarki.
Przegrzanie jest najgorszym z możliwych uszkodzeń, gdyż taka turbosprężarka nie nadaje się do regeneracji. Przyczyn przegrzania może być naprawdę dużo - oprócz długotrwałego ignorowania problemów wyżej wymienionych trzeba wymienić jeszcze niewłaściwą eksploatacje pojazdu z turbosprężarką lub jej wadliwy montaż.