Turbosprężarka hybrydowa

Turbosprężarka hybrydowa
Tuning turbosprężarki
Tuning turbosprężarki

Turbosprężarka hybrydowa

Turbosprężarka hybrydowa to ciekawy produkt, który z pewnością zaciekawi wszystkich fanów tuningu. Jest dobrym rozwiązaniem dla tych motomaniaków, którzy chcieliby ze swojego silnika “wyciągnąć” więcej mocy, a przy tym nie zmieniać wszystkich układów w samochodzie.

Turbosprężarki hybrydowe są coraz szerzej dostępne w ofercie wielu firm, dlatego każdy może znaleźć odpowiednią dla siebie. Należy jednak pamiętać, że nie każdy warsztat może przeprowadzić tuning turbosprężarki. Do takiego procesu potrzeba odpowiedniej wiedzy i specjalistycznych maszyn.

Czym jest turbosprężarka hybrydowa?

Turbosprężarka hybrydowa to seryjna turbosprężarka, w której dokonano pewnych modyfikacji dla uzyskania właściwości i parametrów nieosiągalnych dla standardowych podzespołów. Turbiny, w których nie wprowadzono żadnych zmian, zazwyczaj muszą stanowić złoty środek pomiędzy czasem reakcji na wciśnięcie pedału gazu, a sprawnością przy wysokich obrotach. Wyczynowe silniki muszą łączyć w sobie obie te cechy, dlatego właśnie na ich potrzeby w specjalistycznych zakładach, takich jak nasz, tworzy się turbosprężarki hybrydowe. Są to urządzenia przeznaczone typowo pod sportowe osiągi.

W jaki sposób powstają turbosprężarki hybrydowe?

Turbosprężarka hybrydowa najczęściej powstaje poprzez połączenie części dwóch turbosprężarek o różnych rozmiarach. Strona “zimna”, czyli odpowiedzialna za przepływ powietrza, pochodzi z większej turbiny, aby zapewnić odpowiednio duży przepływ powietrza. “Gorąca” część jest mniejsza, jednak przetacza się jej wnętrze i zakłada większy wirnik, aby przy większym ciśnieniu spalin moc urządzenia była wystarczająca do zapewnienia właściwych obrotów i wystarczającej dawki powietrza dla cylindrów.

Zalety turbosprężarki hybrydowej

Jak już wspominaliśmy, największą korzyścią jest szybka reakcja silnika na wciśnięcie pedału gazu, przy jednoczesnym zachowaniu dużego przepływu powietrza na wysokich obrotach. Dodajmy do tego, że najczęściej pasuje w miejsce standardowego turbo, dlatego nie trzeba wprowadzać dodatkowych zmian w komorze silnika. Jej zastosowanie często nie wymaga także wymiany kolektora dolotowego oraz układu wydechowego (choć w niektórych przypadkach jest to konieczne). Jest to zatem świetna opcja, aby poprawić osiągi bez dużych i kosztownych zmian w samochodzie.

Tuning

Turbosprężarki hybrydowe

Przedstawiamy kilka turbosprężarek hybrydowych wykonanych w naszym warsztacie

Zadzwoń do Nas!

+48 739 951 450

+48 510 021 188

Skorzystaj z pomocy wyspecjalizowanej kadry